Digitális, online könyvelés egyszerűen
Takarítson meg időt, pénzt és energiát az online könyvelés révén, amelynek köszönhetően akár naprakészek is lehetnek a pénzügyei!
Hogyan működik a teljesen digitális, online könyvelés?
Nem kell gyűjtögetnie a számlákat és dokumentumokat, nem kell felesleges adminisztrációval töltenie az idejét, nem kell minden aprósággal a könyvelőjét keresnie – ezentúl tökéletesen képben lehet pénzügyeivel kapcsolatban. Bárhol és bármikor.
- Automatikus számlaadat átadás a számlázó program integrációknak köszönhetően (kizárólag a papíralapon beérkező számlákat kell szkennelni)
- Online hozzáférhet cége számláihoz bárhol és bármikor (számlaképek, szűrések, lekérdezések)
- Tartozások és Kintlévőségek naprakészen láthatók
- Online Áfa egyenleg akár naprakészen (hó végén akár 99%-os Áfa)
- Havi eredménykimutatás
Digitális, online könyvelés folyamata
Számláit feltöltheti a Quick vagy a Cashbook rendszerébe
- Akár folyamatosan is feltöltheti vagy hó elején egy csomagban az előző havi számlákat,
- E-mailben kapott számlákat elég csak továbbítani egy technikai email címre,
- Vagy akár egy közös Drive mappába, vagy közvetlenül az online könyvelőprogramba, ha nem szeretne plusz rendszert használni,
- Saját ERP rendszer esetén akár automatikus API átadás is fejleszthető
A számlákat mi rendezzük, könyveljük, ellenőrizzük
- A bejövő számlákat ellenőrizzük a NAV adatok alapján,
- A kimenő számlákat beemeljük a számlázóprogramból vagy a NAV adatokból,
- A helyes könyvelés és az áfa levonhatóság ellenőrzésre kerül még egy kollega által (mivel az áfa a legellenőrzöttebb adónem, így ebben továbbra is ragaszkodunk a négy-szem elvhez)
Áfabevallás előtt kiértesítjük a havi áfaegyenlegről
- Tételes listát küldünk a feldolgozott számlákról,
- Kiértesítjük a hiányzó számlákról
Véglegesítés után kiértesítjük az utalandó áfáról és természetesen határidőben beküldjük a bevallást
Bank könyvelés
- Már az áfabevallás előtt könyveljük/átnézzük a bankot, így tudjuk időben értesíteni az ügyfelet, ha elmaradt véletlenül pl. egy előleg számlázása,
- Webshopos kiegyenlítések, pl. Simple és GLS, stb futárlisták párosítása is egyszerűen kezelhető megfelelő adatok esetén
Havi zárás
- Áfabevallás után sor kerül az egyéb rendezésekre,
- Belső ellenőrzéseket végzünk, a fennmaradó kérdéseket egyeztetjük az ügyféllel,
- Hó végén ellenőrizzük minden ügyfelünk adófolyószámláját,
- Elkészítjük a havi zárást a könyvelésbe,
- Elküldjük a havi kimutatásokat a cég fő számairól a cégvezető részére
Online lekérdezések
- Lekérdezési lehetőség választása szerint a vállalkozói szemléletű pénzügyi rendszerből vagy a könyvelőprogramból,
- Előzetes havi forgalom és eredményadatok,
- Tartozások és kintlévőségek,
- Bankszámlaforgalmi adatok, Igény szerint egyedi kimutatások,
- Partnerek számlalistája, számlái szintén hozzáférhetőek,
- Akár teljes elektronikus számlaarchiválás is megvalósítható
Akár naprakész pénzügyi információk
Az általunk javasolt mini pénzügyi rendszer használata esetén:
- Kimenő és bejövő számlák adatai naprakészen rendelkezésre állnak (NAV adatok automatikus szinkronizálása kiegészítve a számlaképek feltöltésével)
- Online rendelkezésre álló áfaegyenleg
- Banki információk bekötése is lehetséges, így alkalmas a számlák kifizetettségének online és naprakész követésére is (megfelelő bank esetén)
- Likvidástervezés támogatása elérhető
- Számlák alapján havi elsődleges eredmény rendelkezésre állhat akár naprakészen, ez kiegészíthető a könyvelés alapján bér és egyéb nem számlázott költségtételekkel
- Az Ön információs igényeire megkeressük a megfelelő megoldást (projektek, munkaszámok, költséghelyek), nemcsak a NAV és a számvitel előírásait vesszük figyelembe, hanem úgy alakítjuk a rendszert, hogy az Önnek fontos információk rendelkezésre álljanak.
Erősségünk az érthető kommunikáció
1
Beszélünk a vállalkozók nyelvén
- Akár számlázási kérdés merül fel, akár adózási dilemma, mindig igyeszünk a legérthetőbb módon fogalmazni az Ügyfeleink felé.
- Az adóhatósággal és az egyéb hivatalokkal a legprecízebb szaknyelven kommunikálunk, de az Ügyfeleink felé igyekszünk az információkat magyarra lefordítani.
2
Az adóváltozásokról lényegretörő, érthető általános tájékoztatót küldünk írásban
- Nem a paragrafusokat idézzük és nem is írunk minden apró változásról
- De a lényeges változásokat ismertetjük
- Ezen felül érintettség esetén persze a konkrétumokat is részletesen egyeztetjük
3
Cégkapura érkező levelek értelmezése, rövid összefoglalása elérhető opcionális szolgáltatásként
- Cégkapura érkező hivatalos leveleit figyeljük, letöltjük és továbbítjuk Önnek
- Az értelmező szolgáltatással Ön már az email tárgyából értesül a lényegről
4
Új adónem bevezetése esetén részletes kalkulációt készítünk, tervszámok alapján javaslatot adunk
- Éves adótervezés során a választható adónemek felülvizsgálata később is
5
Például még mindig időszerű kérdés: Kisvállalati adó vagy Társasági adó?
- 3mrd árbevételig ill. 50 fős létszámig választható a Kisvállalati adó azaz KIVA
- ezen körön belül a cégek nagyrészénél előnyös vagy pár évig vagy akár hosszabb távra is a KIVA, jellemzőktől függően évi pár százezres vagy akár több milliós adóelőnyt is jelenthet
- részletes infók a KIVA adónem előnyeiről itt